Jean Francois Rauzier - Bibliothèque

vrijdag 16 april 2010

The Numa Numa Guy

Om het weekend vrolijk te beginnen vandaag het filmpje van Gary Brolsma, een Amerikaanse jongen van Friese afkomst die wereldberoemd werd door zijn YouTube-filmpje waarin hij vol enthousiasme de Moldavische zomerhit Dragostea din tei van de popgroep O-Zone imiteert terwijl hij achter z’n pc zit.
Sinds de lancering van het filmpje eind 2004, dat Gary eigenlijk alleen voor zijn vrienden maakte, is het zo’n 700.000.000 keer(!) bekeken en is daarmee het op één na meest bekeken YouTube-filmpje aller tijden geworden. Het filmpje verscheen in talloze blogs en duizenden anderen deden hem weer na.
Wie heeft het niet gezien, ga je zo langzamerhand denken bij zo’n groot aantal hits.
Ik had het in ieder geval nog niet gezien en moest ontzettend hard lachen toen ik het filmpje voor de eerste keer zag. Ik heb me ook afgevraagd waarom zoveel mensen dit filmpje zo leuk vinden. Mijn verklaring is dat het plezier dat Gary zelf beleeft aan het maken van dit filmpje er vanaf spettert én omdat het is een gewone dikke jongen zonder pretenties is en geen zelfvoldane beroemde ster.
Inmiddels is hij ook een bekende Amerikaan geworden die overal herkend wordt.

2 opmerkingen:

Els zei

Je wordt er inderdaad helemaal vrolijk van!

Diana zei

Deze kende ik nog niet. Lekker melig, is een leuke hyvesgadget voor mijn dochter.